گوگل چه کمکی به ما می‌کند؟

چشممان که به «کام کوآت» افتاد گفت اولین بار در جستجوی اینترنتی به کام کوآت رسیدم و دربارۀ آن یک مطلب عریض و طویل هم نوشته‌ام بدون اینکه حتی آن را چشیده باشم. دوست نویسنده‌ام وقتی از سرچ در گوگل و رسیدن به چیزی که تابه‌حال ندیده گفت چشم‌هایش برق می‌زد.

برای من که همیشه دلم می‌خواسته سر از هر چیزی در بیاورم «گوگل» بهترین سایت ممکن است.

چند ماهی که برای مجلات آنلاین می‌نوشتم انقدر کلمات و عبارات مختلف انگلیسی و فارسی سرچ می‌کردم که گاهی  به موضوعاتی می‌رسیدم که برای اولین بار با آنها مواجه می‌شدم یا اصلاً تجربه نکرده بودم و این طوری گوگل راهی شد برای کشف‌های جدید، ارتباطات عجیب، سفرهای رنگی و…

شاید بدیهی و خنده‌دار به نظر بیاید اما من اوقات زیادی از روز را بدون دلیل خاصی توی گوگل می‌گذرانم.

گاهی برای موضوعات مورد علاقه‌ام انقدر جستجو می‌کنم تا گوگل به حرف می‌آید از عجز.

چون از همین جا به سایت‌های خوب راه پیدا کردم و به آدم‌های خاص دسترسی، و به چیزهایی رسیدم که در فکرم هم نمی‌گنجید، گوگل را بیشتر از هر چیزی می‌پسندم و آنجا پرسه می‌زنم.

با جستجو در گوگل نه تنها اطلاعات مورد نظر خود را می‌یابیم بلکه منابع متنوعی در آن حوزه هم خواهیم دید که شاید در حالت عادی هیچ‌وقت با آن‌ها برخورد نکنیم.

یک مخزن بزرگ با انشعاب‌های مختلف برای رسیدن به آن چه می‌خواهیم.

از طرفی هم می توانیم دانش و تخصص و تجربیات خودمان را ارائه دهیم و با قرار گرفتن در صفحات اولیۀ گوگل دیده شویم. یک نوع تبادل اطلاعات آنلاین.

پیش آمده که بعضی دوستان دور و قدیمی‌ام با سرچ اسمم در گوگل به من پیام داده‌اند. این قدرت و شگفتی گوگل را دست کم نگیرید. راهی برای ارتباط با کسانی که در حوزۀ مورد علاقۀ شما فعالیت می‌کنند اما به اندازۀ کافی شناخته‌شده نیستند.

البته می‌دانم که گوگل انقدر نقش پررنگی در زندگی ما دارد که وقتی می‌خواهیم پیشنهاد جستجوی چیزی را به کسی بدهیم می‌گوییم آن را گوگل کن.

جالب است بدانید که در طی بیست سال گوگل پشتیبانی خود را از سایت‌های مختلف از ۲۶ میلیون به یک تریلیون رسانده که این ویژگی عجیب دست ما را برای به چنگ آوردن طیف وسیعی از اطلاعات باز کرده است.

 

 

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *