یک راه خوب برای عشق‌ورزی

ممکن است وقتی از هم خداحافظی می‌کنید و هرکدام راه خیابان را پیش می‌گیرید به سمتی که می‌خواهید، حرف‌هایی از پستوی ذهنتان بیرون بزند که مجال گفتنش را نیافته‌اید.

یا وقتی تلفن را قطع می‌کنید و از شنیدن صدایش کیفورید ناگهان کلمه‌ها و جمله‌هایی که از آن مکالمۀ کوتاه یا بلند جامانده‌ حمله‌ور می‌شوند.

در این مواقع صفحۀ چت تلگرام یا پیامک گوشی را باز نکنید. پیشنهاد می‌کنم بی‌درنگ به سراغ ایمیل خود رفته و هر چه ناگفته مانده را به جان کلمه‌ها ریخته و در قالب یک نامه ارسال کنید.

شاید بگویید نامه نوشتن فقط با قلم و کاغذ لذت‌بخش است نه با این کلمه‌ها و دکمه‌های بی‌روح الکترونیکی؛ اما از یک جنبۀ دیگر اگر بخواهیم این قضیه را ببینیم ایمیل فاصلۀ بین نوشتن و ارسال و دریافت را به‌شدت کم کرده و شاید شیرینی انتظار و بوی کاغذ و زیبایی خط تای آن وجود نداشته باشد اما اهمیت عاطفی آن زیاد است چراکه احساسات گذرا و متغیر را بلافاصله گسیل می‌کند به آنجا که باید.

نوشتنِ همان حرف‌هایی که شاید به آن‌ها فکر کرده بودید یا حتی برای بیانشان برنامه‌ریزی، می‌تواند گفته‌های شما را منسجم‌تر کند و حتی بهتر و زیباتر منتقل شود.

شاید اصلاً از نوشتن بعضی چیزها پشیمان شوید یا ایده‌های بهتری به ذهنتان برسد. نوشتنِ هر چه که می‌خواسته‌اید بر زبان جاری کنید دقیق‌تر است و حتی طرف مقابل می‌تواند بارها و بارها آن را بخواند و مرور کند. به همین دلیل همۀ ما دوست داریم هدیه‌ها، نامه‌ها، کارت‌پستال‌ها و هر چه که از یار دریافت می‌کنیم را در گوشه‌ای نگه‌داریم. شاید اگر به گنجۀ مادربزرگ‌ها سری بزنید با دیدن نامه‌های قدیمی غافلگیر شوید.

نامه نوشتن نه‌تنها برای کسی که آن را دریافت می‌کند فایده دارد بلکه برای نویسنده هم نوعی تمرین ذهنی است. قرار گرفتن به‌صورت مطلق در زمان حال بدون توجه به گذشته و آینده و ریختن هر چه احساس و عشق است بر روی صفحه. در آن لحظات گویی تمام دنیا متوقف شده و شما هستید و اویی که مخاطب نامه است.

در نامه می‌توانید شفاف‌تر و عمیق‌تر و صادق‌تر باشید.

معمولاً نامه‌ها زمانی نوشته می‌شوند که از نظر فیزیکی از هم دور هستید، بدون توجه به میزان فاصلۀ زمانی و مکانی، اما ذهنتان درگیرِ هم است. این طوری می‌توانید تمام آنچه در قلبتان می‌گذرد را میان کلمه‌ها جای دهید.

حتی نوشتن نامه‌ای که می‌دانید آن را ارسال نمی‌کنید هم ارزشمند است چراکه باری از عاطفه و احساس را به دوش می‌کشد.

نامه‌ها باوجود تلفن و پیام کوتاه و حالا هم استیکرها رخت خود را بربسته و از زندگی ما رفته‌اند.

همین حالا دست‌به‌کار شوید و برای پدر، مادر و محبوب و معشوق خود یا هرکسی که حس خوبی به شما می‌دهد نامه بنویسید.

نامه نوشتن راه خوبی است برای عشق ورزیدن.

 

 

نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *